dissabte, 20 d’abril del 2013

En Patufet treballa la lògica-matemàtica

Benvolgudes famílies,

Aquesta tarda hem explicat a la classe de "Els ocells” (2-3 anys) el conte d'en Patufet, però d’una manera molt diferent i alhora molt dinàmica. Setmanes enrere vàrem treballar la lògica-matemàtica, doncs bé, a través dels contes populars o no tant populars, també es pot treballar aquest tema.
Les educadores hem cregut oportú escollir aquest conte ja que els infants els hi agrada molt i és un conte força conegut. L’objectiu d’aquestes activitats que a continuació explicarem, era identificar els diferents continguts lògics-matemàtics del conte. Així que vosaltres, les famílies, també podeu utilitzar aquest mateix conte o altres contes per treballar a casa la lògica-matemàtica.

I les activitats que hem portat a terme són les següents:
  • Gran-petit: a través dels diferents personatges del conte (Patufet, mare, pare, botiguer, moneda, col...) i una cartolina a on hi deia “Gran-petit” els infants varen identificar quins personatges eren gran i quin eren petits.
  • Lluny-a prop: en Patufet era a casa la mare quan el conte comença... però, per arribar a la col és lluny o a prop? En aquesta activitat els infants a través de les 4 situacions del conte(casa, botiga, poble i camp de cols) havien de dir si en Patufet es trobava lluny o a prop quan anava passant d’escena en escena.
  • El temps: en Patufet passava de llevar-se a portar al dinar al seu pare i cap al tard els pares el buscaven. Doncs bé, a través del temps, els hi vàrem posar 3 rellotges diferents perquè poguessin identificar a quina hora ens llevem, a quina hora dinem i què és cap al tard: les 8 del mati, la 1 del migdia i les 5 de la tarda.
  • Quantitat/mesura: a través de dos cistells els infants varen poder observar i comprovar que posant diferents elements als cistells i subjectant-los podrien detectar que un pesava més que l’altre, d’aquesta manera els infants identificaven els diferents pesos: cistell 1 col, cistell 2 safrà, cigrons i monedes.
Per acabar les sessions, i de manera més dinàmica i que els infants poguessin divertir-se sent els protagonistes del conte, vàrem realitzar un joc que consistia al següent:

El protagonista anomenat Patufet es posava la barretina el cap i s’havia d’amagar a l’aula. Mentre  tots els altres companys de la classe sortien perquè en Patufet s’amagués. Tot seguit, entraven a la classe tot cantant “Patim patam patum homes i dones del cap dret patim patam patum no trepitgeu en Patufet” i a continuació cridaven “Patufet, on ets?” i en Patufet contestava “a la panxa del bou que no hi neva ni plou” així repetidament fins que algun dels infants trobava en Patufet. Després, l’educadora demanava a l’infant: on es troba en Patufet? (sota, sobre, dins...de la taula, de l’armari...etc.). Després l’infant que havia trobat al protagonista del conte, era qui es posava la barretina i s’amagava. 
La nostra filosofia de les activitats eren participatives i basades en el grup. Ja es fomentava que tothom participés i contestés el que l’educadora demanava als infants.

Va ser una estona divertida! 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada