dilluns, 11 de març del 2013

Treballem la lògica-matemàtica

Benvolgudes famílies,
Hem destinat aquesta setmana a la Lògica-matemàtica. I us preguntareu, i què és això? Doncs bé, ara breument us explicarem de què es tracta. 


LA LÒGICA-MATEMÀTICA A L'ESCOLA INFANTIL__________________

Què és? es tracta d'afavorir l'adquisició d'una bona estructura mental. Programar l'adquisició de continguts matemàtics que esta relacionat amb activitats com: classificar, ordenar, agrupar, fer sèries, colors...etc.

Aproximació dels conceptes: 

  • Qualitat:  la forma, la mida, el colors, la textura, la temperatura...etc.
  • Quantitat: comparació de molt i poc, tot i cap, dins i fora...etc.
  • Mesura:  longitud, superfície, volum i pes.
  • Espai: a dalt/sota, davant/darrera, aprop/lluny...etc.
  • Temps: rutines de la vida que es refereixen al temps: ara, abans de dinar, després de banyar-se...etc.
  • Geometria: cercle, quadrat, rectangle, triangle...etc.


Alguna de les activitats que em realitzat:
Per tal de treballar la geometria, primerament els hi vàrem ensenyar les diferents formes i les seves principals característiques (el triangle té 3 costats iguals, el quadrat té 4 costats iguals...etc.) després varem realitzat un dau amb les diferents formes (cercle, quadrat, rectangle i triangle) i els infants havien de tirar-lo i tot seguit amb 4 fulls DinaA4 també amb les diferents formes, havien de senyalar quina forma els hi havia tocat al dau al full.

Una altre activitat per treballar la qualitat, varem utilitzar diferents materials quotidians com: paper d'alumini, tovalló de paper, un tros de roba, plàstic, paper de vidre i paper de diari per poder distingir les diferents textures del materials segons si eren rugoses, llises o fines...etc. 

L'altre activitat que varem realitzar per treballar l'espai,  varem agafar una taula de l'escola i l'educador mitjançant les indicacions, els infants havien d'associar la indicació amb el fet a través del sota, dins, fora, al costat....etc.

Per tal de treballar la mesura, els infants prèviament ja havien portat materials de casa per poder-los pesar i diferenciar els diferents pesos amb la balança. Materials com: llenties, cadenes, sabó, capsa de plàstic, ampolla d'aigua...etc.

Una de les activitats que varem realitzar que va cridar molt l'atenció dels infants va ser la del  temps, en què consistia en obtenir varis rellotges amb diferents hores i havien de identificar l'hora i segons si era mati, tarda o nit. 

Per obtenir millor en concepte de quantitat, a través dels caramels els infants resolien els problemes que l'educador/a els hi plantejava: si tinc 2 caramels i me'n menjo 1, quants caramels tinc? i a través dels caramels els infants entenien millor el concepte.


Creiem que ha estat una setmana molt intensa i molt aprofitosa. Vosaltres, com a familiars dels infants creiem que a casa també podeu utilitzar la lògica-matemàtica com a ús quotidià i fomentar així adquirir un bon desenvolupament mental.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada